czwartek, 22 sierpnia 2013

Co to są dollfie?

Witam serdecznie !


Tym razem wpadłam na pomysł,  że przedstawię wam, co to jest 'dollfie'.

.• DOLLFIE •. 

To winylowe laleczki które mają ruchome stawy.
Są to nie tylko dziewczynki ale też i chłopcy, najczęściej dollfie mają małe
 noski i usta oraz wielkie, szklane lub akrylowe oczy.
Największe z nich mogą mierzyć  nawet 70cm wysokości.


Pierwsze laleczki wydała na sprzedaż  firma 'Volks' w II-giej połowie lat 90-tych w Kioto.
Najpierw produkowała ona modele i figurki dla kolekcjonerów, dopiero później
'Volks' wypuścił dollfie, które można było samodzielnie złożyć i pomalować.
Nazwa 'dollfie' pochodzi od (doll-lalka, figure -figurka).


 

Lalka którą teraz powszechnie nazywamy ('super dollfie') powstała w 1998r.
Była dziełem rzeźbiarza Akihiro Enki, miała ruchome stawy kulkowe i dorosłe
proporcje. Żona właściciela Volksa podsunęła pomysł, by wypuścić lalki na sprzedaż.
Rok później firma wydała pierwsze cztery modele laleczek.
 

Lalki są tworzone i sprzedawane w Japonii, Korei Południowej i w Chinach.
Istnieje dużo firm produkujących dollfie. W ciągu 13 lat w Azji powstało ich około 120.
Dollfie można zmieniać wygląd nakładając peruki, malując je, doklejając rzęsy, kupując buciki,
ubranka, akcesoria, książeczki, instrumenty, skrzydła, mebelki... które są baaardzo drogie.
Można stworzyć historię lalki, jej własne życie, nazwać ją, przebrać za postacie
z anime, wróżki, wampirzyce, piratów bądź za popularnych ludzi, albo nawet uszyć 
im ubrania a potem robić im sesje zdjęciowe i umieszczać je w internecie na różnych stronach
 i forach poświęconych laleczkom gdzie poznać można wiele kolekcjonerów.
Ceny lalek dochodzą do 2.000 złotych, a limitowane kolekcje są o wiele droższe.

ZDJĘCIA
 
 
  
 
 
  
 
 
 
  
 
 
   
 
   
 
  

Te lalki są przepiękne...
Jestem zakochana w ich delikatnej urodzie i inspiruje mnie ich wygląd.
Szkoda że w Polsce lalkarstwo jest uznawane za dziedzinę dla dzieci.
 Bardzo chciałabym mieć chociaż jedną i stworzyć jej  własny świat.
Starałam się wynaleźć najładniejsze zdjęcia. troszkę ich się nazbierało, ale nie miałam
 serca usunąć jakieś z notki.
image
A Wy co o nich sądzicie? 

Pozdrawiam serdecznie wszystkich czytelników!



 
 

17 komentarzy:

  1. Dollfie są przepiękne! <3 Z tym, że nigdy nie ciągnęło mnie do zakupu, bo za drogie, ale galerie z nimi jak najbardziej lubię przeglądać. ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zakochałam się w nich od pierwszego wejrzenia, a gdy dowiedziałam się o ich cenie, to zamarłam ;c... pogodziłam się już że najprawdopodobniej nigdy dollfie nie będę miała. No ale pozostają śliczne zdjęcia w internecie :D haha, też lubię przeglądać :3

      Usuń
    2. Spokooojnie, jeszcze całe życie przed Tobą, może akurat kiedyś ... ^_^

      Usuń
  2. Fantastyczna notka! Mi podobają się strasznie pullip'y. Nie mogę doczekać się makijażu *.*

    OdpowiedzUsuń
  3. 8 zdjęcie: to nie dollfie tylko pullipy i dale ^-^'

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie przypatrywałam się za bardzo, wpisałam dollfie i wyskoczyło XD

      Usuń
    2. Na Twoim miejscu usunęłabym to zdjęcie, bo możesz wprowadzić kogoś w błąd + następnym razem patrz uważniej co dodajesz ;)

      Usuń
  4. Ogólnie to nie Dollfie tylko BJD, Dollfie to nazwa własna lalek firmy, która stworzyła te lalki pierwsza. I bjd jest skrótem od ball-jointed-dolls, czyli od tych kuleczek miedzy stawami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Informacje czerpałam z internetu i wzorowałam się też innymi notkami (^o^)~

      Usuń
  5. hmm masz jakieś w domu ?

    OdpowiedzUsuń
  6. https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/6c/27/16/6c271629c1c2dce96987a96c79bb9037.jpg - Po ile można taką kupić ? :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Generalnie to dollfie i większość bjd są z żywicy i byłoby miło gdybyś podawała źródła do tych zdjęć. Google grafika, to nie źródło, ale jak tam ich szukałaś, to wystarczy wejść w opcję "odwiedź stronę".

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bouquet Of Colorful Flowers Angel Wing Heart